PRINT PRINT

 

Vragen? Check onze FAQ pagina even!

Heb je vragen? Lees dan eerst onze antwoorden op de meeste gestelde vragen. 

FAQ BESTELLEN

Een bestelling plaatsen bij PRINT PRIN is zeer eenvoudig.

  1. kies je product
  2. selecteer de gewenste specificaties
  3. kies je oplage, en zie meteen de prijs en verwachte leverdatum.
  4. maak je drukklare pdf aan (check zeker ook onze aanleverspecificaties die je bij ieder product onderaan kan vinden)
  5. kies je verzendopties
  6. maak je account aan,
  7. upload je bestand
  8. bevestig je bestelling


Na ontvangst controleren we persoonlijk jouw bestelling. Is er technisch toch iets niet helemaal correct, dan nemen we persoonlijk contact met je op.  De laatste stap is de leukste. Leun achterover terwijl wij aan het PRINT PRINTEN gaan!

Uiteraard! Na ontvangst van je bestelling, controleren we persoonlijk jouw order. Is er technisch toch iets niet helemaal correct, dan nemen we persoonlijk contact met je op.

Indien je iets niet kan vinden kan je een gedetailleerde omschrijving van je gewenste bestelling opgeven via dit formulier. Indien wij je bestelling kunnen produceren zullen we zo snel mogelijk met een competitief aanbod bij je terugkomen.

Met trots vermelden we dat 98% van onze bestellingen op tijd worden geleverd, onvoorziene omstandigheden aan de kant van de vervoerder daargelaten.

Houd er rekening mee dat productie vertragingen niet worden meegenomen in dit percentage. Om er zeker van te zijn dat je bestelling op tijd in productie gaat, verzoeken we je om de benodigde bestanden voor de aangegeven deadline aan te leveren en goed te keuren. Je kan de deadline voor een specifiek product vinden na het samenstellen van je product onderin het veld met de verschillende leveropties.

Wil je hetzelfde product bestellen met verschillende ontwerpen? Volg dan deze stappen:

  1. Voeg elk product apart toe aan je winkelwagen.
  2. Upload per product het bijbehorende ontwerpbestand.

 

Bijvoorbeeld, als je vier A3-posters met verschillende ontwerpen wilt bestellen, voeg dan vier individuele posters toe aan je winkelwagen en upload voor elk een ander ontwerpbestand.

Bij het bestellen van dubbelzijdige of meerpagina-afdrukken moet jouw ontwerp worden ingeleverd als één enkel PDF-bestand. Het is niet nodig om afzonderlijke bestanden voor elke hiervoor aan te leveren. Tijdens het ontwerpen hoef je er alleen maar voor te zorgen dat je het juiste aantal pagina’s in de juiste volgorde neer zet en ze gezamenlijk, als één bestand op slaat, met pagina’s gerangschikt in de juiste volgorde. 

Bijvoorbeeld, bij het ontwerpen van een geniete brochure van 6 pagina’s, rangschik de pagina’s van voor naar achter, 1 tot 6. Voor een dubbelzijdig product zoals een visitekaartje,  lever een bestand aan met twee pagina’s. Één voor de voorkant en één voor de achterkant. Ons afdrukproces detecteert automatisch de plaatsing van pagina’s/zijden, zodat je de gewenste opmaak krijgt. 

Door het volledige ontwerp in één bestand te houden, maken we het uploaden en bestellen makkelijker en zorgen we ervoor dat alle pagina’s mooi bij elkaar passen. Slechts één printklaar bestand is alles wat we nodig hebben om jouw creatieve visie tot leven te brengen. 

 

Om de actuele status van je bestelling te achterhalen, kun je gebruikmaken van de track & trace-functie. Zo kun je zien wanneer je pakket precies wordt geleverd en of je pakket eventuele vertraging heeft opgelopen bij de bezorgdienst. Als je pakket vertraging heeft opgelopen, wordt de bestelling normaal gesproken de eerstvolgende werkdag aangeboden. Indien er meer dan twee werkdagen vertraging optreden, raden wij aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Op zoek naar aanleverspecificaties? Deze vind je terug onderaan ieder product. Per product zijn er andere ontwerprichtlijnen in PDF en Indesign.

We weten dat veel van onze klanten print bestellen voor hun eigen klanten. Daarom staan er geen logo’s of andere verwijzingen op de verpakkingen van PRINT PRINT. Hierdoor kan je ervoor kiezen om de bestellingen rechtstreeks naar jouw klanten te sturen.

Je kunt je ontwerp uploaden vóór of na de betaling door de onderstaande stappen te volgen.

Voor betaling: 
  1. Voeg het product dat je wilt bestellen toe aan je winkelwagen.  
  2. Ga naar de betaalpagina. 
  3. Kies “Upload nu, betaal later” om eerst je ontwerp te uploaden. 
  4. Ga verder met het uploaden van je ontwerp.


Na betaling:

  1. Voeg het product dat je wilt bestellen toe aan je winkelwagen. 
  2. Ga naar de betaalpagina. 
  3. Kies een van de betaalopties om direct voor je bestelling te betalen. (voor meer uitleg over de betaal opties, bekijk dit artikel
  4. Ga verder met het uploaden van je ontwerp. Zodra je bestelling in productie is, kun je geen wijzigingen meer aanbrengen in je ontwerp. Controleer daarom alles zorgvuldig voordat je het goedkeurt.

Als je bestelling nog niet betaald is of de bestand(en) nog niet geüpload zijn, kun je nog wijzigingen aanbrengen. Zodra de bestelling in productie gaat, zijn modificaties of annuleringen niet meer mogelijk. Zodra je bestelling betaald is en de ontwerpen in de digitale proef zijn goedgekeurd, gaat deze onherroepelijk in productie en kun je geen wijzigingen meer aanbrengen.

Je bestelling kan nog geannuleerd worden als deze nog niet is betaald, of als er nog geen bestanden zijn ge-upload. Vanaf moment dat je bestelling in productie gaat is het niet meer mogelijk veranderingen te maken aan je bestelling, of om het te annuleren.

Ja, je kunt eenvoudig een vorige bestelling herhalen. Om dit te doen, volg de onderstaande stappen:

  1.  Ga naar “Bestellingen” in je account door over je naam te zweven in de rechterbovenhoek van je scherm.
  2. Ga naar de besteloverzichtspagina van de specifieke bestelling die je wilt herhalen door te klikken op ‘besteldetails’, die je direct naast je bestelinformatie kunt vinden.
  3. Zodra je op de bestelpagina bent beland, kun je op de ‘opnieuw bestellen’-knop aan de rechterkant van je scherm klikken. 
  4. Selecteer de producten die je opnieuw wilt bestellen en klik op ‘voeg producten toe aan je winkelwagen’.

Je kan gemakkelijk de status van je bestelling inzien via het besteloverzicht in “Mijn Account“. 

 

We vinden het erg vervelend dat je bestelling niet compleet is geleverd. Dat is natuurlijk niet fijn. Het kan gebeuren dat je bestelling in twee of meer pakketten wordt verzonden. Het is dus mogelijk dat er nog een pakket onderweg is. We raden je aan om eerst de verzendstatus van je bestelling via de track & trace te controleren.

Als je ziet dat er geen extra pakket onderweg is, kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij zullen dan zo snel mogelijk voor je aan de slag gaan om het probleem op te lossen.

FAQ LEVERINGEN

Over het algemeen is dit niet mogelijk, omdat we met veel verschillende leveranciers door heel Europa werken.

Ons assortiment bevat voornamelijk artikelen die snel geleverd kunnen worden. Je hebt de optie om deze producten met spoed te laten bezorgen. Houd er wel rekening mee dat er extra kosten in rekening worden gebracht voor deze snelle levering. Voor de actuele levertijden en prijzen van onze producten kun je de productpagina’s raadplegen.

We kunnen de leverdatum of het leveradres niet meer wijzigen eens je order in productie is. We raden je aan om de Track & Trace code goed te bekijken. Sommige bezorgers bieden de mogelijkheid om het bezorgadres online te wijzigen. Om een wijziging aan te vragen, kun je contact opnemen met onze print experts.

Dat kan zeker, wij versturen al onze pakketten ‘white label’. Dit betekent dat ons logo nergens op je pakket zal staan.

Indien je je bestelling graag sneller wilt ontvangen moet je order ook sneller geprint en geproduceert worden. Deze prioritisering wordt gedaan tegen betaling.

Houd er rekening mee dat zelfs met deze prioritisering het kan voorkomen dat het pakket door problemen bij de vervoerder niet op tijd wordt geleverd. Uiteraard zullen we er dan wel zorg voor dragen dat dit alsnog zo spoedig mogelijk gebeurd.

FAQ BETALEN, FACTUREN OF KLACHTEN

Bij PRINT PRINT heb je de keuze uit verschillende betaalmethodes:

  • Bancontact: Betaal eerst met Ideal. Upload en beoordeel hierna je bestanden.

Opdrachtgever is verplicht het geleverde grondig te inspecteren op gebreken en bij aanwezigheid daarvan, PRINTPRINT.BE daarvan schriftelijk binnen de vijf dagen na ontvangst op de hoogte te brengen.

Indien de Opdrachtgever niet binnen vijf werkdagen na de dag van de levering PRINTPRINT.BE wijst op gebreken, die bij grondig onderzoek konden worden opgemerkt, dan wordt opdrachtgever geacht met de staat waarin het gekochte is geleverd of opgeleverd, in te stemmen en vervalt ieder recht op klagen.

Bij het verwerken van annuleringen doen we de terugbetaling altijd op dezelfde rekening als gebruikt is voor de initiële betaling. We adviseren je dus om deze rekening als eerste te controleren. Indien het bedrag nog niet op je rekening staat adviseren we om te kijken of je nog openstaande facturen hebt in Mijn Account. Hierdoor kan het zijn dat je terugbetaling nog niet is verwerkt.

Indien geen van bovenstaande van toepassing is zouden we je willen vragen om contact met ons op te nemen. We zullen het probleem dan zo snel mogelijk oplossen.