In de hedendaagse digitale wereld is het als ondernemer van cruciaal belang om online aanwezig te zijn. Je investeert in SEO, SEA en je website is tot in de puntjes verzorgd. Maar mag de offline wereld niet worden vergeten? Drukwerk biedt de perfecte mogelijkheid om je doelgroep offline te benaderen. Wij leggen je graag uit waarom!
Het grootste voordeel van drukwerk
Laten we meteen met de deur in huis vallen en het grootste voordeel van drukwerk onthullen: betrouwbaarheid! In een wereld waar bijna alles zich online afspeelt, is het moeilijker om het vertrouwen van klanten te winnen. Iedereen kan immers een webshop openen of een website bouwen. Hoe kun je aantonen dat jouw (online) bedrijf het meest betrouwbaar is? Drukwerk draagt hier aan bij! Over het algemeen wordt offline reclame als betrouwbaarder beschouwd dan online promotie. Stel jezelf eens de vraag: met welk bedrijf ga jij liever in zee, een dat alleen online promoot of een dat ook offline zichtbaar is? Wij weten het antwoord wel!
Eenvoudige zichtbaarheid creëren
Met drukwerk kun je op een gemakkelijke en snelle manier meer zichtbaarheid genereren. Je maakt tastbare reclame met signage en drukwerk. Je doelgroep kan letterlijk niet om je heen! Het is echter belangrijk dat je op logische plekken zichtbaar bent, zoals met posters op locaties waar je doelgroep vaak langskomt. Het zou zonde zijn om veel tijd te besteden aan een grafisch ontwerp dat vervolgens door verkeerde plaatsing compleet wordt gemist!
Een andere manier om je boodschap over te brengen is door het drukken en verspreiden van flyers. We vertellen je graag nog veel meer over hoe je drukwerk kunt integreren in je marketingstrategie. Vergeet hierbij niet op te letten voor mogelijke valkuilen in drukwerk!
Klantloyaliteit dankzij drukwerk
Drukwerk kan worden ingezet om de loyaliteit van je klanten te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan stempelkaarten. Een spaarprogramma motiveert je klanten om terug te komen. Door fysieke stempelkaarten of spaarkaarten uit te delen, geef je je klanten iets tastbaars mee. De stempelkaart belandt in de portemonnee of tas van je klant. De kans is groot dat hij of zij dagelijks jouw kaartje tegenkomt en daardoor regelmatig aan jou denkt. Door ook nog een beloning te koppelen aan een nieuw bezoek (bijvoorbeeld met een spaaractie), zal de klant snel weer langskomen!
Cadeaubonnen
Een ander voorbeeld van het vergroten van klantloyaliteit dankzij drukwerk is het aanbieden van cadeaubonnen en waardecheques. Geef je klanten de kans om jouw producten of diensten als geschenk te geven aan vrienden, familie of kennissen! Door waardebonnen voor jouw merk weg te geven, tonen je klanten aan dat ze fan zijn van je bedrijf. En zoals het gezegde gaat, mond-tot-mondreclame is de beste reclame.
Door je merk te promoten met behulp van het PRINT PRINT drukwerk, laat je zien dat je bedrijf serieus is. En je valt ook nog eens meer op! Een win-winsituatie dus. Met welk drukwerk ga jij aan de slag?