PRINT PRINT

 

Hoe maak je jouw winkel aantrekkelijk?

De juiste aankleding van jouw zaak vergroot de kans op een succesvolle sale nog verder. In deze blog vertellen we je waarom dit belangrijk is en hoe je dit kunt aanpakken.

Waarom is aankleding zo belangrijk?
Het aankleden van jouw zaak in de sfeer van de sale is van essentieel belang. Het maakt het voor klanten meteen duidelijk dat er een sale aan de gang is. Het is cruciaal dat wanneer een klant jouw winkel binnenstapt, ze direct op de hoogte zijn van de sale. Zo kan geen enkele klant de sale missen. Bovendien is het voor klanten die al weten van de sale belangrijk om te weten waar ze moeten zijn in de winkel. Niets is vervelender dan een product te pakken dat naar verwachting is afgeprijsd, maar uiteindelijk tegen de normale prijs moet worden afgerekend. Dit draagt niet bij aan de positieve klantbeleving die je wilt bereiken met een sale.

Kijk omhoog!
Het aankleden van de winkel tijdens de sale kan op diverse manieren. Om de sale duidelijk te maken, kun je het plafond benutten. Met plafondhangers is het van veraf zichtbaar waar de sale zich in de winkel bevindt. Je kunt er ook op vermelden wat de sale inhoudt, bijvoorbeeld de kortingspercentages. Bovendien kun je creatief denken aan een thema voor de sale, zoals een zomersale. In dat geval is het leuk om de plafondhangers een zomers tintje te geven, met opvallende, warme kleuren en zomerse prints (zoals zon, zee, vliegtuigen, palmbomen, schelpen of zand). Je kunt zelfs plafondhangers op maat laten maken in een unieke vorm om op te vallen bij het winkelend publiek. Het gebruik van opvallende aankleding zorgt ervoor dat jouw naam en de sale bij klanten blijven hangen.

Inlijsten maar!
Als je verschillende secties wilt maken in jouw sale, bijvoorbeeld voor verschillende kortingsniveaus of soorten producten, maak dan gebruik van infodisplays om de verschillen beknopt te beschrijven. Het is het mooist om per sectie een infodisplay te gebruiken, zodat alleen de informatie van die specifieke sectie wordt getoond. Als er beperkte ruimte op de winkelvloer is, kan de boodschap ook aan de muur worden gehangen. Denk aan een kliklijst die later hergebruikt kan worden, of iets tijdelijkers zoals een mooie poster. Ook hier is het goed om het sale-thema te laten terugkomen en hetzelfde ontwerp te gebruiken als op andere uitingen. Zo creëer je een samenhangende en sfeervolle aankleding van de winkel.

Een plakkerige boodschap Heb je niet veel ruimte over in jouw winkel? Of is het ophangen van aankleding niet praktisch? Denk dan eens aan vloerstickers om het pad naar de saleafdeling duidelijk te markeren. Vloerstickers nemen geen extra ruimte in beslag en communiceren effectief. Je kunt ook raamstickers gebruiken, die in de etalage of op andere ramen kunnen worden geplakt, om zowel aan de binnen- als buitenkant te laten zien dat jouw sale plaatsvindt.

Maak er een feest van!
Voor klanten is het al een feest om producten met korting te kopen, maar je kunt de ervaring nog specialer maken! Hang vlaggetjes en ballonnen in de stijl van de sale op om de winkel een feestelijke uitstraling te geven en je sale nog sterker te associëren met een vrolijk evenement. Wie houdt er nu niet van feestelijke aankleding? Hierdoor geef je jouw sale niet alleen een aantrekkelijke uitstraling, maar creëer je ook een nog betere ervaring voor je klanten.

Nu weet je hoe je met Point Of Sale-drukwerk jouw sale aantrekkelijk en feestelijk maakt! Wacht niet te lang en plan je volgende sale, waarbij je deze handige tips kunt toepassen. Bij PRINT PRINT helpen we je graag met de juiste aankleding voor jouw succesvolle sale.

Share the Post:

Deze posts al gelezen?